Noul Hyundai Veloster cu motor turbo și injecție directă de benzină

    În luna Ianuarie 2012, la salonul auto internațional nord american din Detroit, Hyundai Motors America a prezentat noul Veloster Turbo. Acesta va fi propulsat de un motor de 201 CP și împreună cu noul Genesis Coupe 2.0T, cu motor de 274 CP și propulsie spate, reprezintă noua linie de coupe-uri sport de la Hyundai.

Hyundai Veloster Turbo

Foto: Hyundai Veloster Turbo
Sursa: Hyundai

Caracteristicile tehnice ale noului Hyundai Veloster Turbo

  • propulsat de un nou motor de 1.6 litri, turbo supraalimentat, cu injecție directă (T-GDI), cu două variante de cutii de viteze (6 trepte manuală sau automată)
    • putere: 201 CP la 6000 rot/min
    • cel mai bun consum din clasă estimat la 6.2 l/100 km (cutie manuală)
    • cea mai bună putere specifică de 125.6 CP/litru
    • cel mai bun raport masă – putere de 6.35 kg/CP
  • admisie și evacuare sport
  • direcție sport
  • jante de aliaj de 18 cu inserții de crom
  • proiectoare și lumini spate cu tehnologie LED

Hyundai Veloster Turbo

Foto: Hyundai Veloster Turbo
Sursa: Hyundai

    Veloster Turbo este primul automobil din programul de dezvoltare 7/11 de la Hyundai (7 noi modele / „face lift” în următoarele 11 luni). Acest nou program de dezvoltare a noilor modele Hyundai este succesorul versiunii 2.0 a programului 24/7 (24 noi modele/„face lift” în următoarele 24 luni).

Comparație între Hyundai Veloster Turbo și modelele concurente

Motor

2013
Veloster Turbo

2012
Civic Coupe Si

2012
GTi

2012
Cooper S

2012
Clubman S

Cilindree [litri] 1.6 turbo 2.4 aspirat 2.0 turbo 1.6 turbo 1.6 turbo
Putere [CP @ rot/min] 201 @ 6000 201 @ 7000 200 @ 5100 181 @ 5500 181 @ 5500
Cuplu [Nm @ rot/min]

264 @

1750 - 4500

170 @

4400

207 @

1800

177 @

1600 - 5000

177 @

1600 - 5000

Putere specifică [CP/litru] 125.6 83.8 100.0 113.1 113.1
Transmisie [trepte] 6 M/A 6 M/A 6 M/DCT 6 M/A 6 M/A

Consum urban/extraurban [l/100km]
cutie manuală
cutie automată

8.7 / 6.2
- / -

10.7 / 7.6
- / -

11.2 / 7.6
9.8 / 7.1

9.0 / 6.9
8.7 / 6.7

9.0 / 6.9
8.7 / 6.7

Masa proprie [kg]
cutie manuală
cutie automată

1270
1310

1305
-

1376
1397

1210
1230

1665
1690

Raport masă - putere [kg/CP]
cutie manuală
cutie automată

6.35
6.53

6.48
-

6.89
6.99

6.67
6.80

9.21
9.34

Tehnologiile utilizate la noul Hyundai Veloster Turbo

    Noul motor de 1.6 litri, cu 4 cilindrii turbo supraalimentat și injecție directă de benzină produce 201 CP la 6000 rot/min și un cuplu maxim de 264 Nm constant între 1750 și 4500 rot/min. Consumul de combustibil, la versiunile cu cutie de viteze manuală, este estimat la 8.7 l/100 km în mediul urban și 6.2 litri/100 km în regim extraurban.

Particularitățile tehnologice ale motorului Gamma Turbo GDI de 1.6 litri

Foto: Particularitățile tehnologice ale motorului Gamma Turbo GDI de 1.6 litri
Sursa: Hyundai

  1. Turbină intergrată în galeria de evacuare (masă redusă și transfer de căldură optimizat)
  2. Turbo compresor cu volută dublă (performanțe dinamice și maniabilitate)
  3. Sistem de distribuție pe lanț cu frecare redusă (economie de combustibil)
  4. Răcirea pistoanelor cu jet de ulei (performanțe dinamice și durabilitate)
  5. Sistem de răcire intermediară a aerului comprimat poziționat lângă radiator (poziționare compactă și răcire optimizată)

    Presiunea aerului comprimat este controlată printr-o supapă de descărcare (waste gate) acționată electronic. În timpul pornirii la rece a motorului, supapa de descărcare rămâne deschisă pentru a facilita încălzirea catalizatorului și reducerea emisiilor poluante.

Motorul Gamma Turbo GDi

Foto: Motorul Gamma Turbo GDi
Sursa: Hyundai

    Presiunea de injecție de până la 150 de bari și raportul de comprimare de 9.5 sunt elementele care au permis obținerea unei puteri litrice de 125.6 CP/litru.

    Noul Veloster Turbo va putea fi echipat cu cutie de viteză manuală sau automată, ambele cu 6 rapoarte. Proiectare, dezvoltarea și fabricarea cutiilor de viteze este făcută de Hyundai. Comparativ cu cutia de viteze automată, cutia de viteze manuală are o gamă de variație a rapoartelor mai mare (5.71 față de 5.25).

Caracteristicile tehnice ale noului motor Gamma (1.6 litri turbo supraalimentat cu injecție directă)

MOTOR
Tip

turbocompresor cu volută dublă
DOHC D-CVVT (doi arbori cu came cu distribuție variabilă)
injecție directă de benzină

Materiale bloc motor și chiulasă din aluminiu
Cilindree [cm3] 1591
Putere [CP @ rot/min] 201 @ 6000
Cuplu [Nm @ rot/ min] 264 @ 1750 - 4500
Supape pe cilindru 4
Alezaj x Cursă [mm] 77.0 x 85.4
Raport de comprimare 9.5
TRANSMISIE

Cutie manuală
(M6CF3-1)

6 rapoarte
cu ambreiaj monodisc uscat cu arc diafragmă

Cutia automată

6 rapoarte
cu hidrotransformator (convertizor de cuplu)

Rapoarte de transmitere manuală / automată
1 3.615/4.639
2 1.962/2.826
3 1.294/1.841
4 0.976/1.386
5 0.778/1.000
6 0.633/0.772
mers înapoi 3.583/3.385
raport final 4.467/-

Video – Hyundai Veloster Turbo

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

adrian_gri
Miercuri, 16 Mai 2012
Salut,

Vrei sa detaliezi un pic partea cu WasteGate deschis in timpul pornirii la rece!! Pentru mine prin WasteGate se controleaza turatia turbinei (in fapt protectia ei) si oarecum indirec

Raportează comentariul

Login

Logo motorul anului