BMW i8 - caracteristicile tehnice ale sistemului de propulsie hibrid

    BMW i8 este un automobil cu sistem de propulsie/tracţiune hibrid (PHEV). Cuplul la roată poate fi generat în mod termic (de motorul cu ardere internă), în mod electric (de motorul electric) sau hibrid (de ambele motoare). Fiind automobil hibrid de tipul "plug-in" permite încăcarea bateriei de înaltă tensiune de la o sursă externă.

BMW i8

Foto: BMW i8
Sursa: BMW

    Puntea spate este echipată cu un motor pe benzină de 1.5 litri, în trei cilindri cuplat la o cutia automată Aisin Warner cu 6 trepte. Puterea maximă este de 170/231 kW/CP. Puntea faţă conţine un motor electric de tracţiune şi o cutie de viteze în 2 trepte furnizată de GKN. Puterea maximă generată de motorul electric este de 96/131 kW/CP.

BMW i8 - curbele de cuplu şi putere motor termic la sarcină totală

Foto: BMW i8 - curbele de cuplu şi putere motor termic la sarcină totală
Sursa: BMW

BMW i8 - curbele de cuplu şi putere motor termic la sarcină total

Foto: BMW i8 - curbele de cuplu şi putere motor termic la sarcină totală
Sursa: BMW

    Datorită repartiţiei celor două grupuri motopropulsoare pe cele două punţi (faţă/spate) BMW i8 are tracţiune integrală, puterea totală disponibilă fiind de 266/362 kW/CP. Timpul de demarare 0-100 km/h este de 4.4 secunde iar viteza maximă de 250 km/h. În mod electric viteza maximă este de 120 km/h, autonomia fiind de 35 km.

BMW i8 - componentele sistemului de propulsie/tracţiune

Foto: BMW i8 - componentele sistemului de propulsie/tracţiune
Sursa: BMW

  1. motor electric de tracţiune
  2. electronică de putere (invertor, convertor)
  3. cutie de viteze cu 2 trepte
  4. arbore planetar
  5. motor cu ardere internă
  6. arbore planetar
  7. cutie de viteze cu 6 trepte

    Noul motor în 3 cilindri de 1.5 litri beneficiază de ultimile tehnologii BMW pentru motoare: turbo supraalimentare cu turbocompresor cu geometrie variabilă şi waste-gate, injecţie directă de benzină cu injectoare poziţionate central în cilindru, sistem de distribuţie variabilă Valvetronic.

    Datorită inerţiei reduse a mecanismului motor (piston, bielă, arbore cotit) motorul accelerează aproape instantaneu şi este capabil de o putere maximă de 231 CP la 5800 rot/min de un cuplu maxim de 320 Nm la 3700 rot/min. Puterea litrică a motorului este de 154 CP/litru, cea mai mare din gama de motoare BMW.

BMW i8 - componentele sistemului de propulsie punte spate

Foto: BMW i8 - componentele sistemului de propulsie punte spate
Sursa: BMW

    A doua sursă de putere, motorul electric sincron, echipează puntea faţă. Puterea maximă este de 131 CP disponibili pe o durată de maxim 5 secunde. Limitarea se face pentru protecţia termică a motorului electric, a bateriei şi a electronicii de putere. În mod continuu motorul electric poate furniza 33 CP atât cât permite nivelul de energie electrică disponibilă în bateria de înaltă tensiune. Cuplul maxim al motorului electric este de 250 Nm disponibil între 0-5000 rot/min.

BMW i8 - componentele sistemului de tracţiune punte faţă

Foto: BMW i8 - componentele sistemului de tracţiune punte faţă
Sursa: BMW

    BMW i8 este un automobil sport, revoluţionar datorită tehnologiilor de care dispune. Arhitectura sistemului de propulsie/tracţiune permite un consum de combustibil la nivelul unui automobil de clasă mică precum şi regimuri de acceleraţie puternice, care vor menţine un nivel ridicat de adrenalină în corpul pasagerilor. Cu i8 BMW a reuşit să ridice nivelul pentru automobilele sport hibride, nivel la care mulţi constructori se vor strădui să ajungă.

Video - BMW i8

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

Login

Logo motorul anului