OBD3 – viitorul sistemului de diagnoză la bord

    Noua versiune de diagnoză la bord, OBD3, va permite transmiterea datelor de diagnoză înregistrate la bordul automobilelor, prin comunicare radio, direct la autoritățile competente (ex. RAR - Registrul Auto Român). Acest lucru presupune comunicarea defectelor automobilului împreună cu numărul de identificare (VIN) organelor de control a stării tehnice a automobilului

    Unitățile electronice de control care vor implementa standardul OBD3 vor raporta autorităților competente tipul defectului (codul de eroare) de îndată ce martorul MIL va fi aprins. În plus se vor putea efectua inspecții (interogări de date) ale sistemelor care au impact asupra poluării independent de utilizatorul automobilului. Automobilele cu OBD3 vor fi echipate cu sisteme de transmitere a datelor la distanță.

    Avantajul sistemului de diagnosticare OBD3 constă în eliminarea perioadelor de inspecție periodică și depistarea din timp a automobilelor care prezintă defecte ale sistemelor de reducere a poluării. De asemenea un automobil cu probleme va fi depistat destul de ușor, circulația acestuia pe drumurile publice cu defect la bord fiind ușor de dovedit și sancționat.

    Sistemul de monitorizare continuă la distanță, OBD3, va presupune utilizarea următoarelor tehnologii:

  • Remote OBD Link (legătură OBD la distață)
  • Data Communications Network (rețea de comunicare a datelor)
  • Data Management System (sistem de management a datelor)

    Regulile sistemului de monitorizare la distanță sunt reglementate de Comitetul de Inspecție și Mentenanță pentru automobile a statului California (IMRC). Momentan se află în desfășurare un program pilot al sistemului OBD3 în statele California, Maryland, Utah, Portland și Nevada.

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

Login

Logo motorul anului