Noul motor pe benzină 1.2 TCe 130 de la Renault

    La salonul internațional auto de la Geneva, în martie 2013, Renault a prezentat a doua generație a motorului de 1.2 litri TCe (H5Ft Gen2). Acest motor, al 9-lea din gama Energy, este derivat din motorul TCe 115 și va înlocui motorul 1.4 TCe (H4Jt). Începând cu Aprilie 2013 noul motor TCe 130 echipează automobilele Megane, Scenic și Grand Scenic (noile generații).

Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault

Foto: Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault
Sursa: Renault

    Sinteză motoare Renault 1.2 și 1.4 TCe:

Motorul Denumirea comercială Cilindreea [litri] Putere maximă [CP] Sistem injecție benzină / admisie aer
H5Ft Gen1 TCe 115 1.2 115 directă / turbo
H5Ft Gen2 TCe 130 1.2 130 directă / turbo
H4Jt TCe 130 1.4 130 indirectă / turbo

    Noul motor TCe 130 produce 130 CP la 5000 rot/min și un cuplu motor maxim de 205 Nm, constant între 2000 și 3000 rot/min. Injecția de benzină de face direct în cilindri iar aerul admis este comprimat de un turbocompresor.

    Comparativ cu motorul pe care-l înlocuiește (H4Jt) noul motor TCe 130 are un consum de combustibil redus cu 15 – 20 %, în funcție de automobilul pe care-l echipează.

Curbele de cuplu și putere noul motor TCe 130

Foto: Curbele de cuplu și putere noul motor TCe 130
Sursa: Renault

    Noul motor Renault Energy TCe 130 este dezvoltat pe baza motorului TCe 115. Cu aceeași arhitectură noul motor produce cu 15 CP mai multă putere și cu 15 Nm mai mult cuplu motor. Aproximativ 90% din cuplul motor maxim este disponibil de la 1500 rot/min.

Comparație curbe cuplu și putere motor TCe 115 și 130

Foto: Comparație curbe cuplu și putere motor TCe 115 și 130
Sursa: Renault

    Noul Renault Scenic echipat cu motorul TCe 130, pe ciclu combinat, are un consum de combustibil de 6.2 litri/100km, iar noul Megane Hatchback, echipat cu același motor, consumă 5.4 litri/100 km. Emisiile de bioxid de carbon (CO2) sunt de asemena reduse, 124 g /km pentru Megane Hatchback și 140 g/km pentru Scenic.

Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault – sistemul de distribuție

Foto: Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault – sistemul de distribuție
Sursa: Renault

    Costurile de întreținere au fost de asemenea reduse, intervalul de schimb de ulei fiind de 30000 km iar lanțul de distribuție utilizabil pe întreaga durată de viață a motorului. De asemenea partea acustică a motorului a primit îmbunătățiri, nivelul zgomotului fiind redus și la turații mari. Comparativ cu motorul pe care-l înlocuiește (H4Jt), în funcție de regimul de funcționare al motorului, zgomotul a fost redus cu până la 50%.

Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault – sistemul de injecție

Foto: Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault – sistemul de injecție
Sursa: Renault

    Similar cu motorul TCe 115, noul motor TCe 130 utilizează tehnologiile deja consacrate pentru motoarele pe benzină:

Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault - turbocompresorul

Foto: Motorul de 1.2 litri TCe 130 de la Renault - turbocompresorul
Sursa: Renault

    Noul motor TCe 130 vine la pachet cu tehnologiile deja utilizate pe TCe 115:

  • sistem Stop & Start ultra rapid
  • sistem de recuperare a energiei cinetice din timpul frânârii/decelerării
  • management termic al motorului
  • pompă de ulei cu cilindree variabilă
  • pistoane (fusta) și tacheți acoperiți cu materiale antifricțiun

    Așteptăm cu interes acest motor și pe gama Dacia !

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

kent09
Vineri, 05 August 2016 Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5
Dragosh92
Joi, 29 August 2013 Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5

Login

Logo motorul anului