Istoria motorului pe benzină pentru automobile

    Istoria motorului cu ardere internă cu piston începe din anul 1026 când Al-Jahri descrie un mecanism ce cuprinde un piston și arbore cotit. Motorul cu aprindere prin scânteie sau motorul pe benzină face parte din familia motoarelor auto cu ardere internă cu piston.

    Motorul în patru timpi cu ardere internă se pare că a fost inventat de italienii Eugenio Barsanti și Felice Matteucci în anii 1854-1857, invenție care nu a fost finalizată cu un patent.

    Prima invenție patentată a unui motor cu adere internă cu piston, în patru timpi, aparține lui Alphonse Beau de Rochas și datează din anul 1861.

    Cu mici excepții invenția motorului cu ardere internă cu piston, în patru timpi, cu aprindere prin scânteie, pe scurt motorul pe benzină, este atribuita lui Nicolaus Otto. Acestă asociere este făcută datorită faptului că Nicolaus Otto a fost primul care a construit și utilizat motorul în aplicații industriale.

Nicolaus August Otto

Foto: Nicolaus August Otto (1832 – 1891)
Sursa: Wikimedia Commons

    Nicolaus Otto s-a născut pe 10 Iunie 1832 în orașul Holzhausen an der Haide din Germania. Activitatea profesională și-a început-o în domeniul comerțului și al afacerilor lucrând în Frankfurt și Koln.

    Tranziția către motoarele cu ardere internă a făcut-o în Koln, unde a început să cerceteze metode de îmbunătățire a motoarelor bazate pe ciclul Lenoir. Primele rezultate le-a aplicat în construcția motoarelor industriale mici ce utilizează benzina ca sursă de energie.

    În 1864, împreună cu Eugen Langen, a pus bazele primei fabrici de motoare cu ardere internă N. A. Otto & Cie (astăzi Deutz AG). În 1867 cei doi au câștigat o medalie de aur la expoziția mondială de la Paris pentru motorul atmosferic în patru timpi pe benzină.

Motorul pe benzină al lui Nicolaus Otto

Foto: Motorul pe benzină al lui Nicolaus Otto.
Sursa: US Patent 194047

    Pe 23 Octombrie 1877 un nou patent al motorului pe benzină este atribuit lui Nicolaus Otto împreuna cu Francis și William Crossley. Cariera profesională a lui Nicolaus Otto s-a încheiat după 1884 când a patentat sistemul de aprindere magnetic ce funcționează la tensiuni mici.

    Nicolaus Otto a murit la Koln, pe 26 Ianuarie 1891, la vârsta de 59 de ani.

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

Login

Logo motorul anului