Turbocompresoare Continental pentru motoarele EcoBoost

    Noile motoare Ford EcoBoost de cilindree mică, de 1.0 litri, vor fi supraalimentate cu turbo-compresoare  produse de Continental.

    Motoarele EcoBoost de trei cilindri, cu injecție directă de benzină, vor genera 100 și 120 CP dintr-o cilindree de numai 1 litru. Aceste sunt programate să echipeze noul model Ford B-Max, Focus și C-Max. În comparație cu un motor de aceeași cilindree și putere maximă, dar aspirat și cu injecție indirectă, EcoBoost, datorită injecției directe de benzină și a turbo-supraalimentării, beneficiază de o reducere a consumului de combustibil cu până la 20%.

    Din punct de vedere tehnic turbo-compresoarele furnizate de Continental vor fi dotate pe evacuare cu o supapă de descărcare (waste gate) pentru a limita presiunea aerului comprimat. De asemenea, pe galeria de admisie, turbo-compresorul va fi prevăzută cu o altă supapă de descărcare (blow-off valve) care se va deschide în momentul în care obturatorul este închis, eliminând astfel pericolul contra presiunii după compresor.

Turbo-compresorul Continental pentru motorul Ford EcoBoost de 1.0L

Alt: Turbo-compresorul Continental pentru motorul Ford EcoBoost de 1.0L
Foto: Continental

    Diametru turbine este de numai 38 mm, răspuns la accelerații fiind prompt datorită masei și a inerției mici. Solicitările mecanice și termice sunt impresionante, turația turbinei ajungând valori de 240000 rot/min (4000 rot/sec) iar temperatura până la 1050 °C.

    Dezvoltarea turbo-compresoarelor de către Continental a demarat în 2006 fiind evidentă pentru companie direcția de dezvoltare a motoarelor pe benzină (scăderea cilindreei concomitent cu turbo-supraalimentarea). Neavând experiență în domeniu turbo-compresoarelor Continental a demarat proiectarea grupului turbo-suflantă de la zero având avantajul libertății depline în ceea ce privește conceptul. Astfel componentele au fost gândite în așa fel încât să permită asamblarea automată a întregului grupului turbo-compresor, comparativ cu asamblarea parțial manuală utilizată de alți producători. Această automatizare a procesului de producție a permis obținerea unei calități superioare a produsului finit, precum și un preț de fabricare redus, ceea ce se îmbină perfect cu volumul mare de motoare EcoBoost ce vor fi produse de Ford.

Video - Motorul turbo Ford EcoBoost cu 3 cilindri

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

Login

Logo motorul anului