Motorul pe benzină 1.2 TCe 115 de la Renault

    Noul motor pe benzină 1.2 TCe 115 de la Renault va echipa și Dacia Lodgy!

    Familia de motoare TCe (Turbo Control efficiency) reprezintă noua generație de motoare pe benzină utilizate pentru automobilele Renault și Dacia. Din gama TCe, pe lângă motorul 1.2 TCe 115 (H5Ft), mai fac parte și motorul 1.2 TCe 100 (D4Ft), motorul 1.4 TCe 130 (H4Jt), motorul 2.0 TCe 180 (F4Rt) și noul motor 0.9 TCe 90 (H4Bt).

    Motorul de 1200 cm3 TCe de 115 CP este un motor pe benzină cu injecție directă supraalimentat cu turbocompresor.

Motorul 1.2 115 TCe de la Renault

Foto: Motorul 1.2 115 TCe de la Renault
Sursa: Renault

    Reducerea capacității cilindrice a motorului, îmbunătățind în același timp performanțele acestuia, face parte din strategia de downsizing a constructorilor de automobile. Astfel motorul 1.2 TCe 115 va înlocui treptat motorul 1.6 16V de 110 CP (K4M) care este disponibil pentru automobilele din gama Renault și Dacia.

Motorul 1.2 115 TCe de la Renault - turbocompresorul

Foto: Motorul 1.2 TCe 115 CP de la Renault – turbocompresorul
Sursa: Renault

    Comparativ cu motorul K4M noul motor H5Ft beneficiază de:

  • tubocompresor și injecție directă de benzină
  • putere maximă de 115 CP
  • cuplu maxim de 190 Nm (disponibil între 2000 și 4000 de rot/min)
  • reducerea consumului de combustibil cu 25%
  • reducerea costurilor cu achiziția și întreținerea datorită distribuției pe lanț și a consumului mai scăzut de combustibil
  • bloc motor din aluminiu

Motorul 1.2 115 TCe de la Renault - curbele de cuplu și putere

Foto: Motorul 1.2 TCe 115 CP de la Renault – curbele de cuplu și putere
Sursa: Renault

    Reducerea consumului de combustibil și creșterea performanțelor motorului a fost posibilă datorită unei serii de tehnologii pe care Renault le-a implementat pe motorul 1.2 TCe 115 CP:

  • reducerea pierderilor prin frecare (care are ca efect și creșterea duratei de viață a motorului)
  • pompă de ulei cu debit variabil

Motorul 1.2 115 TCe de la Renault

Foto: Motorul 1.2 TCe 115 CP de la Renault
Sursa: Renault

    Presiunea uleiului este monitorizată și controlată de către calculatorul de injecție. Prin modificarea geometriei pompei se controlează presiunea uleiului. Astfel la sarcini mici ale motorului puterea consumată de pompă este mai mică deci automat consumul și emisiile de CO2 sunt reduse.

  • lanț de distribuție cu frecare redusă

Motorul 1.2 115 TCe de la Renault - lanțul de distribuție

Foto: Motorul 1.2 115 TCe de la Renault – lanțul de distribuție
Sursa: Renault

    Întinderea optimă lanțului este asigurată de un mecanism hidraulic pentru a minimiza pierderile prin frecare.

    Pentru a reduce pierderile prin frecare fusta pistoanelor a fost acoperită cu un strat de materil anti-fricțiune pe bază de grafit.

Motorul 1.2 115 TCe de la Renault - injecția directă de benzină

Foto: Motorul 1.2 TCe 115 CP de la Renault – injecția directă de benzină
Sursa: Renault

  • distribuție variabilă a fazelor de deschidere și înhidere a supapelor

Date tehnice motor 1.2 TCe 115 CP

Motor 1.2 TCe 115 CP
Cod H5Ft 402
Nivel de emisii poluante EURO 5
Cilindree [cm3] 1198
Alezaj x cursă [mm] 72.2 x 73.2
Număr de cilindri 4
Număr total de supape 16
Putere maximă [kW/CP] 85 / 115
Turaţia de putere maximă [rot/min] 4500
Cuplul maxim [Nm] 190
Turaţia de cuplu maxim [rot/min] 1500
Tip injecţie directă
Admisie aer turbocompresor
Combustibil benzină fără plumb

    Combinarea acestor tehnologii pe motorul 1.2 TCe 115 CP a condus la obținerea unor performanțe remarcabile (aprox. 100 CP/litru) combinat cu scăderea consumului de combustibil și a emisiilor. Cu acest motor Renault se înscrie în gama producătorilor care și-au evoluat propulsoarele clasice pe benzină cu sisteme de injecție directă și supraalimentare cu turbocompresor.

Video - Motorul 1.2 TCe 115 CP de la Renault

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

Login

Logo motorul anului