Clasificarea motoarelor termice pentru automobile

    Motoarele se pot clasifica după mai multe criterii. Un prim criteriu ar fi după modul de aprindere al amestecului carburant:

  • motoare cu aprindere prin scânteie (MAS sau Otto), amestecul carburant fiind compus din benzină și aer
  • motoare cu aprindere prin comprimare (MAC sau Diesel), amestecul carburant fiind compus din motorină și aer

    După modul de realizare al ciclului sau numărul de rotații ale arborelui cotit în care se realizează ciclul motor, deosebim:

  • motoare în patru timpi
  • motoare în doi timpi*

    După numărul de combustibili utilizați:

  • motor monocarburant (utilizează pentru efectuarea ciclului motor un singur carburant)
  • motor policarburant (poate utiliza mai multe tipuri de carburanți pentru efectuarea ciclului motor) – aceste motoare se mai numesc și flex-fuel

    După procedeul de formare a amestecului carburant:

  • motor cu carburator*
  • motor cu injecție

    După modul de răcire al motorului:

  • motor cu răcire cu aer*
  • motor cu răcire cu lichid

    După modul de dispunere al cilindrilor:

  • motor în linie
  • motor în V
  • motor în W

    După numărul de cilindrii:

  • motor cu 2 cilindrii
  • motor cu 3 cilindrii
  • motor cu 4 cilindrii
  • motor cu 5 cilindrii
  • motor cu 6 cilindrii
  • motor cu 8 cilindrii
  • motor cu 10 cilindrii
  • motor cu 12 cilindrii
  • motor cu 16 cilindrii

*datorită avansului tehnologic și a normelor de poluare tot mai severe motoarele cu carburator, cele răcite cu aer sau cele în doi timpi nu se mai utilizează pe automobilele moderne.

Video - Simularea cinematicii motorului de 16 cilindrii în W de la Bugatti Veyron

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

Login

Logo motorul anului