Drive-E - noile grupuri motopropulsoare de la Volvo

    Primele motoare Volvo, ce compun noua familie Drive-E, vor fi de 2.0 litri și 4 cilindri. Acestea vor fi lansate în toamna anului 2013. Motorul diesel va fi echipat cu noul sistem de injecție inteligent i-Art, iar cea mai puternică versiune pe benzină va avea supraalimentare duală cu turbocompresor și compresor mecanic.

Grup motopropulsor Volvo Drive-E

Foto: Grup motopropulsor Volvo Drive-E
Sursa: Volvo

    Familia de motoare Volvo Drive-E are la bază două motoare cu 4 cilindri, un motor diesel cu sistem de injecție cu rampă comună și un motor pe benzină. Acestea vor înlocui 8 arhitecturi de motoare existente de pe 3 platforme de automobile.

    Motoarele diesel Drive-E vor avea puteri între 120 și 230 CP. Versiunile pe benzină vor începe cu puteri de 140 CP, versiunea de top având peste 300 CP.

    Utilizând diverse nivele de turbosupraalimentare, familia Drive-E cuprinde atât motoare economice cât și varinate cu performanțe dinamice remarcabile. În plus, prin utilizarea electrificării (hibridizării), puterile motoarelor vor atinge performanțele motoarelor V8 clasice.

Motor Volvo Drive-E

Foto: Motor Volvo Drive-E
Sursa: Volvo

    Primele motoare Drive-E vor echipa noile modele de automobile Volvo S60, V60 și XC60. Acestea vor fi propulsate de motoarele pe benzină turbosupraalimentate T6 de 306 CP și T5 de 245 CP și de turbodiesel-ul D4 de 181 CP. Acestea motoare vor putea fi cuplate la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. Motoarele T5 si D4 vor fi disponibile și pentru Volvo V70, XC70 și S80.

Motor diesel Volvo Drive-E

Foto: Motor diesel Volvo Drive-E
Sursa: Volvo

    Concepția motoarelor a fost realizată integral de către inginerii de la Volvo, producția fiind planificată la fabrica din Skövde, Suedia.

    Motoarele Drive-E vor putea fi cuplate atât la o cutie de viteze manuală în 6 rapoarte cât și la o cutie automată cu 8 trepte.

    Conform declarațiilor oficialilor Volco, grupurile motopropulsoare Drive-E vor avea un consum de combustibil mai scăzut decât cel al motoarelor actuale cu 4 cilindri și cilindree similară. De asemenea, puterea versiunilor de top va fi comparabilă cu cea a motoarelor V6 actuale.

Motor diesel Volvo Drive-E

Foto: Motor diesel Volvo Drive-E
Sursa: Volvo

    Versiunea diesel a motoarelor Drive-E va avea sistem de injecție cu rampă comună i-Art. Presiunea maximă de injecție va atinge 2500 bari, fiecare injector fiind echipat cu un senzor de presiune pentru un control optim al cantității de combustibil injectate. Acest sistem de injecție inteligent reprezintă un salt tehnologic comparabil cu cel al sondei lambda pentru catalizatoarele pe trei căi.

Motor diesel Volvo Drive-E

Foto: Motor diesel Volvo Drive-E
Sursa: Volvo

    Variantele de top ale motoarele pe benzină vor fi supraalimentate cu turbocompresor și compresor mecanic. La turațiile mici ale motorului, compresorul mecanic va fi responsabil cu comprimarea aerului admis în motor. Datorită legăturii mecanice a compresorului cu motorul termic, comprimarea aerului se face instantaneu, răspunsul în accelerații fiind similar cu cel al unui motor aspirat. Turbocompresorul intră în acțiune la turațiile medii și mari ale motorului, când debitul aerului admis în cilindri crește considerabil.

Motor pe benzină Volvo Drive-E

Foto: Motor pe benzină Volvo Drive-E
Sursa: Volvo

    Motoarele Drive-E pe benzină beneficiază și de alte tehnologii deja consacrate pe motoarele cu ardere internă moderne:

  • rulmenți și arbori cu came cu frecare redusă
  • distribuție variabilă continuă (variația fazelor)
  • management termic inteligent
  • pompă de apă electrică cu debit variabil

Motor pe benzină Volvo Drive-E

Foto: Motor pe benzină Volvo Drive-E
Sursa: Volvo

    Motoarele din familia Drive-E sunt pregătite pentru electrificare (hibridizare). Introducerea unei mașini electrice cu rol de demaror-alternator se poate face foarte ușor, iar dimensiunea redusă a motorului permite conectarea unui motor electric pentru propulsia automobilului.

    Cu noua gamă de motoare Drive-E, Volvo ridică nivelul de performanțe de consum și dinamice ale motoarelor cu ardere internă. Sistemul de injecție i-Art este premieră în domeniul automobilelor, Volvo fiind primul constructor care-l va utiliza. De asemenea, motoarele pe benzină cu supraalimentare duală, cu turbocompresor și compresor mecanic vor devenii un standard pentru noile generații de motoare termice de puteri mari.

Pentru a comenta articolul trebuie să vă înregistrați!

Comentarii

Alexandru2501
Miercuri, 25 Martie 2015 Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5
florinbh
Vineri, 02 Ianuarie 2015 Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5Votează 5 / 5
Articolul este foarte bun dar tin sa va anunt ca s-a strecurat o greseala de tehnoredactare si anume

Raportează comentariul

Login

Logo motorul anului